Datum start verkoop De Akkerranden fase 2 bekend
15 maart '21
Save the date! Op dinsdag 30 maart om 15.00 uur start online de verkoop van de woningen in De Akkerranden fase 2. Inschrijven op een van je favoriete woningen kan tot en met maandag 12 april 15.00 uur. We vertellen je graag alles over de verkoop van de tweede fase in dit plan.
Online je voorkeuren doorgeven
Heb jij je aangemeld als belangstellende voor De Akkerranden fase 2, door het achterlaten van NAW gegevens bij je favoriete woningtype? Dan krijg je dinsdag 30 maart rond 15.00 uur een e-mail dat de verkoop is gestart. Vanaf dat moment vind je alle verkoopdocumenten zoals de technische omschrijving, verkoopplattegronden en de mogelijkheden van meer- en minderwerk onder de downloads van jouw favoriete bouwnummer(s). Neem op je gemak alles door want het maakt niet uit hoe snel je inschrijft op maximaal 5 bouwnummers. Uiteraard hoef je de mail niet af te wachten. Je kunt ook om 15.00 uur direct inloggen in je persoonlijk account en vanuit je wensenlijstje je inschrijven. Nog geen persoonlijk account? Maak deze dan snel aan!
Tijdens de inschrijfperiode kun je je voorkeuren wisselen, woningen uit je lijstje verwijderen of toevoegen. Deze wisselingen worden direct in ons systeem opgeslagen. Jouw inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Inschrijven kan tot maandag 12 april 15.00 uur.
Stel je vragen
Vanwege de huidige maatregelen rondom het corona-virus is het helaas niet mogelijk om een informatieavond te organiseren. Heb je tijdens de inschrijfperiode nog vragen over de woningen of de verkoopdocumenten? Neem dan gerust telefonisch contact op met De Zeeuw Makelaardij (0181-33 57 10), Ooms Makelaars (0181-32 18 49) of onze verkoopadviseur Louise Platter (088–712 28 29).
Doe een financiële check
Bij het toewijzen van woningen waarbij er meerdere kandidaten op 1 bouwnummer zijn, kijken we of een kandidaat een financiële check heeft aangeleverd. Dit kan dus in je voordeel werken. De financiële check geeft aan dat je weet wat je bij de bank kunt lenen. Je kunt ons dit laten weten door nadat de verkoop is gestart een gewaarmerkte brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in je Mijn Eigen Huis-account. Deze upload mogelijkheid is beschikbaar, zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft. De gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing vernietigen wij deze informatie.
Toewijzing
Je kunt je inschrijven tot en met maandag 12 april 15.00 uur. Een dag later, dinsdag 13 april, laten we je rond 15.00 uur per e-mail weten of je een woning toegewezen hebt gekregen. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten en hanteren wij onderstaande opeenvolgende criteria:
Optie bevestigen
Als jij een woning krijgt toegewezen dan ontvang je om circa 15.00 uur een e-mail. Ook zie je de uitslag terug in jouw winkelwagentje in je persoonlijke account. Vervolgens heb je 48 uur de tijd om je optie te bevestigen of te annuleren in je account. Nadat je de optie hebt bevestigd bepaal jij vervolgens hoe je het aankoopproces wilt doorlopen. Dit kan via de makelaar of volledig online.
Heb je geen woning toegewezen gekregen? Dan krijg je daarvan ook bericht. Je ziet ook in jouw Mijn Eigen Huis account dat je reservekandidaat bent. Als iemand afziet van de koop en jij bent de eerste reservekandidaat, dan nemen we direct contact met jou op. Wij geven geen informatie over hoeveel reservekandidaten er zijn en op welke plek je op de reservelijst staat.
Afspraak maken of online kopen
Heb je jouw optie geaccepteerd? Dan heb je de keuze om een afspraak te maken bij de makelaar of om direct online je woning te kopen. Wil je eerst een verkoopgesprek met de makelaar? Klik dan op de button 'afspraak maken' en kies een dag en een dagdeel. De makelaar neemt vervolgens contact met je op om een afspraak te maken. Na dit verkoopgesprek kan je in je persoonlijke account aangeven of je overgaat tot aankoop van de woning of dat je de optie alsnog wilt annuleren. Wil je overgaan tot aankoop? Dan kan je er voor kiezen om de contracten online te tekenen door op de button 'online kopen' te klikken. Wil je liever bij de makelaar op kantoor je handtekening zetten? Klik dan op de button 'tekenafspraak'. Vervolgens belt de makelaar je voor het maken van de tekenafspraak bij hun op kantoor. Kies je na het bevestigen van je optie meteen voor 'online kopen' dan ontvang je jouw koopcontract binnen 5 werkdagen via de mail en teken je vanaf de bank zonder tussenkomst van de makelaar. Je doet dit met IDIN (een dienst van de bank waarmee je je als consument bij andere organisaties vertrouwd en veilig kan identificeren).